Strategie

Strategie en advies

Strategie vormt de basis voor al je werkzaamheden op social media. Dat begint met de vraag: wat is je doelstelling? En wat is er vervolgens nodig om die te bereiken? Waar is je doelgroep? Welke kanalen zet je in? Wat is je boodschap? En uiteraard: op welke manier ga je meten of je je doel bereikt. Kortom: Heeft jouw organisatie al een social media strategie?

Na een brainstorm sessie van 1 á 2 uur met u, brengen wij aan de hand van onze checklist alles in kaart om een passende strategie op papier te zetten. Dit zal de basis zijn van de samenwerking, en word meerdere malen per jaar opnieuw besproken en aangepast.

Contentcreatie en contentmanagement

Contentcreatie en management

Contentcreatie

Weet jij je doelgroep te raken met de juiste boodschap op het juiste moment? In tijden van drukte kan het lastig zijn om als ondernemer uw social media platformen bij te houden. Ook hebben uw medewerkers niet altijd de tijd/know-how om de juiste content te produceren/plaatsen.

Om toch de continuïteit van uw social media pagina’s te waarborgen, kunt u onze community managers inschakelen. Zij zijn ervaren in contentproductie en -publicatie en posten op basis van afgesproken formats en met een vaste frequentie.

Nu de consument niet zomaar meer open staat voor reclame en advertenties, wordt het inhoudelijk brengen van je boodschap steeds belangrijker. In een zeer snel veranderend medialandschap is het krijgen van aandacht steeds lastiger. Hoe scoor je op Facebook en wat is een handige aanpak voor Twitter? Hoe bereik je je doelgroep via Youtube en Google+? Als merk moet je echt opvallen met scherpe en engaging content. De context is daarin van cruciaal belang. De variatie in content is natuurlijk sterk afhankelijk van de doelstellingen van de klant.

Contentmanagement proces

We werken met ervaren tekstschrijvers en designers om uw (social media) content naadloos aan te laten sluiten bij uw doelgroepen. Middels een strakke planning en gevoed door jarenlange ervaring weten we precies welke berichten zorgen voor een hoge interactie. Maar ook: hoe je belangrijke berichten kunt laten slagen. En wanneer je precies het beste kunt posten.

webcare en EN communitiemanagement

Webcare

Webcare is de benaming voor een online klantenservice. Waarschijnlijk heeft u al mensen aan de telefoon zitten die dagelijks de vragen, klachten en opdrachten van jouw klanten beantwoorden. PowerBrains neemt graag het stukje online klantenservice van u uit handen. Het is namelijk best een tijdrovende en pittige klus om de webcare goed te doen. Maar het is wél belangrijk!

In onze visie is webcare een belangrijk onderdeel van branding. Service is de nieuwe marketing. Wij reageren daarom niet alleen snel en inhoudelijk correct maar ook pro-actief en volgens de merkwaarden.

Als een van uw volgers of fans een vraag heeft, dan zullen wij die beantwoorden, maar mochten wij het antwoord niet weten, dan vragen we het eerst aan u voordat wij antwoord geven. Het bijhouden van reacties, webcare, doen wij in de standaard pakketten binnen 24 uur op werkdagen.

Dialoog

Dialoog

Veel mensen waarderen het wanneer het gesprek word aangegaan en er daadwerkelijk naar ze geluisterd word. Vervolgens doordat er weer een vraag word gesteld zullen zij zich daadwerkelijk persoonlijker voelen aangesproken, dit word gewaardeerd. Vergelijk het met wanneer je in een café met mensen/vrienden staat te praten, of met je familie op een verjaardag, als iemand interesse in je toont ben je bereid het gesprek voort te zetten. Dit is wat wij voor u verzorgen met het aangaan van de dialoog. U begrijpt, een tijdrovende klus maar dat zal het waard zijn, er ontstaat namelijk een gunfactor.

Social campagnes

Social campagnes & advertising

Continu op een positieve manier aanwezig zijn op social media om zo uw organisatie, producten en diensten onder de aandacht te brengen bij uw doelgroep? Of tijdelijk extra aandacht genereren voor een product, dienst of evenement? Dit bereikt u eenvoudig en goedkoop met een social media campagne!

Een goede campagne ingericht op het vergroten van de fanbase is goedkoop maar ook effectief. Hoe meer likes op Facebook, des te meer mensen uw boodschap gaan zien. Het is daarbij mogelijk om zeer nauwkeurig uw advertenties te richten op een gewenste doelgroep. Een effectievere manier van adverteren bestaat echt niet!
Onze social marketing experts adviseren u graag op welke social media je het best kunt adverteren. Wij hebben ervaring met:

    • Adverteren via Facebook
    • Adverteren via Twitter
    • Adverteren via LinkedIn
    • Adverteren via Youtube

Samen met u bepalen we de boodschap, de doelstellingen en de beoogde effecten. Op basis daarvan ontwerpen wij een effectieve campagne.

 

Waarom zijn Social Media campagnes onmisbaar?
Ten eerste omdat je crossmediale doelgroep massaal actief is op social media, dat wil je niet negeren. Daarnaast vormen sterke social media campagnes en concepten vaak als een vliegwiel voor de rest van je marketing. Een Social Media Campagne zorgt voor fangroei en interactie. De twee ingrediënten die garant staan voor succes op Social Media.

Maandelijke rapportage

Maandelijkse rapportage

Meten = weten. Iedere maand sturen wij u een rapportage met daarin een overzicht van het bereik, de groei binnen de community, de betrokkenheid en het aantal clicks op de linkjes in de berichten. Aan de hand van deze rapportage kijken we waar wij onze dienst nog beter kunnen maken, en geeft u een duidelijk beeld van de resultaten.

Wil je weten wat PowerBrains voor jouw onderneming kan betekenen?

Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvende kennismaking